Tarcisiusschool

Playing for Succes Rotterdam Excelsior

Taal- en rekenopdrachten

Sinds het schooljaar 17-18 nemen wij met veel succes deel aan Playing for Succes.  De doelgroep bestaat uit leerlingen van de groepen 6 tot en met 8 van het regulier- én speciaal basisonderwijs die een positieve boost kunnen gebruiken. Deze leerlingen worden door de leerkrachten geselecteerd en kunnen in samenspraak met ouders en intern begeleider worden aangemeld. De deelnemers werken op een interactieve manier aan vaardigheden als doorzetten, voor zichzelf opkomen, zichzelf presenteren en samenwerken: vaardigheden die topsporters ook moeten beheersen om wekelijks tot een topprestatie te komen. De spelers van Excelsior komen hier tijdens de bijeenkomsten graag over vertellen en worden betrokken bij de lessen om een goed voorbeeld te geven aan de leerlingen (rolmodelfunctie). Deelnemers krijgen ook een kijkje achter de schermen bij een professionele voetbalclub.
Er wordt in en om het stadion gewerkt met taal- en rekenopdrachten. Tijdens die opdrachten komen deelnemers op plaatsen die voor anderen gesloten blijven. Het innovatieve programma, de intensieve begeleiding, de succeservaringen en de bijzondere omgeving van stadion Woudestein zorgen voor een betere motivatie, samenwerking en voor meer zelfvertrouwen. Ze geven kinderen weer het gevoel dat ze ertoe doen.